Joekedoe

Het is hier al een tijdje wat stil.
Er lijkt niet veel meer te gebeuren bij mij op het gebied van haken.

Deze week werd duidelijk waarom dat zo leek.
Het léék ook alleen maar zo, want achter de schermen werkte ik keihard aan een "groot project".
Tegen heel wat mensen deed ik daar wat mysterieus over.
Ik wou het op voorhand ook nog tegen niemand zeggen, uit schrik dat het misschien helemaal niet zou doorgaan. Zelfs de mensen in mijn omgeving waren niet op de hoogte.

Maar deze week kon ik het dan eindelijk van de daken schreeuwen :-)

Mijn eerste boek verscheen namelijk op 10 augustus .
Het boek heet : "Joekedoe".

Wat is een joekedoe, zal je wel denken....
Een joekedoe voldoet aan enkele kenmerken :

  • het is een eenvoudige vorm, kan door een kind getekend zijn ;
  • je haakt een joekedoe in één stuk, je hoeft dus niet veel te naaien ;
  • je haakt je joekedoe met maximum 100 gram Stone Washed van Scheepjes en haaknaald 3 mm. (Uiteraard kan je je joekedoe haken met elk garen van jouw keuze) ;
  • ze zijn ook veilig voor kinderen, door o.a. geen veiligheidsogen ;
  • ze zijn ook heel gemakkelijk in onderhoud : aangezien er geen losse onderdelen zijn, kunnen ze gemakkelijk in de was.

In het boek staan 10 joekedoes.
De patronen zijn allemaal geïllustreerd met veel en duidelijke foto's.
Er staan ook heel wat algemene tips in het boek.

Op de cover zie je de 10 joekedoes : 

















Het boek is te koop op www.crochets4u.be en op bol.com.

Ik wens jullie veel haakplezier en deel gerust jullie foto's van jullie joekedoes.




4 opmerkingen:

  1. Dus daarom was het zo sstil, terijwl jij in stilte druk bezig was.
    Leuk idee om knuffels op deze menier te haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had het stiekem al ontdekt. ;-)
    Het dino kussen is GEWELDIG. Misschien ga ik dat wel haken voor mijn petekindje die zot is van dino's. Als je vraagt wat hij als cadeau wil antwoord hij altijd 'iets met een dino'. Eender wat. ;-) Hij kreeg al een dino-sjaal, dino-rugzak, dino-mat. Dus een dino-kussen ontbreekt nog. ;-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen