South Bay sjaal

De South Bay sjaal stond al een tijdje op mijn 'to do' lijstje.
Met de Fenna-wol die ik nog had liggen, was het een leuke afwisseling tussen de knuffels.
Het patroon van deze omslagdoek is niet van mijn hand.
Het is op verschillende sites te vinden onder de naam : South Bay sjaal


Ik haakte met Fenna en haaknaald 4,5 mm.
In totaal gebruikte ik ongeveer 3,5 bollen van de Fenna (352 gram).


Ik vond dat mijn sjaal nog 'iets' miste, daarom haakte ik er een rand rond.
Aan de langste rand haakte ik gewoon vasten.
Aan de twee kortere kanten haakte ik als volgt :



In het middelste van de 7 stokjes haakte ik eerst een vaste, daarna :
4 lossen - halve vaste in middelste stokje - 6 lossen - halve vast in stokje - 4 lossen - halve vaste in stokje - en dan weer (9) vasten tot aan het middelste van de volgende 7 stokjes.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten