hoes warmwaterkruik

Mijn wederhelft heeft het ALTIJD koud. Dus toen ik gisteren een warmwaterkruik zag, kon ik niet weerstaan. Voortaan zou hij geen koude voeten meer hebben !

Ik wou er uiteraard eerst wel een hoes rond haken. 
Zijn lievelingskleur is groen. De kleuren waren dus vlug gekozen. 
Zonder veel nadenken begon ik te haken.
De onderkant moest uiteraard open blijven want de hoes moet ook kunnen gewassen worden. Ik zou aan de onderkant dan een flap haken die ik met knopen kan dicht doen. "ZOU" want halverwege veranderde ik mijn idee : ik wou een gemakkelijkere oplossing. En het voordeel is dat je tijdens het haken veel tijd hebt om na te denken over je ontwerp.
Dus geen flap en knopen en ook niet de tuit van de kruik haken. 
Ik bleef recht omhoog haken met stokjes tot de hele kruik er in paste, haakte daarna een lint van lossen die ik tussen telkens 3 stokjes weefde en zo kan ik de hoes aantrekken. 
De onderkant haakte ik dicht met een rij vasten.
Volgende keer haak ik de onderkant meteen dicht, dat is wel mooier. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten